Warning: Undefined array key "verslag" in /customers/f/0/9/damiaanschool.be/httpd.www/web/pagina.php on line 9 Warning: Trying to access array offset on value of type null in /customers/f/0/9/damiaanschool.be/httpd.www/web/pagina.php on line 9 Damiaanschool Tremelo, school voor buitengewoon lager onderwijs

directie

Damiaanschool Tremelo, een school met een visie

Als directeur heet ik u van harte welkom op onze website.

De Damiaanschool is een school voor buitengewoon lager onderwijs type 1 en type 8. Het is een school waar kinderen, die moeilijk leren, met bijzonder veel aandacht worden begeleid.

Je kind naar het buitengewoon onderwijs sturen is voor veel ouders een moeilijke stap. Daarom willen we u en uw kind via deze weg zoveel mogelijk informatie meedelen.Wij zijn alvast blij met uw interesse, hopelijk loont het de moeite om onze school via deze site wat beter te leren kennen.

We hebben op school een hecht team, elke dag gaan ze er keihard tegenaan.
Zo proberen we een ‘warme’ school te zijn , waarin elk kind zich ‘thuis’ kan voelen. We willen onze rol niet beperken tot het doorgeven van kennis, maar bewust opvoedend werken.

Vele van onze kinderen komen pas na herhaaldelijk mislukken in het bijzonder onderwijs terecht. Het werken aan een positief zelfbeeld is dan ook een doel dat we hoog in ons vaandel dragen. Om dat doel te bereiken willen we naast een zo deskundig mogelijke aanpak van de leerstoornissen, werken ‘op maat van elk kind’.
Daar we goed beseffen dat elk kind ‘uniek’ is proberen we hen individueel te benaderen en te evalueren. Bij deze aanpak kunnen we rekenen op de hulp van logopedisten, ergotherapeuten en kinesisten. Kinderen die daarbuiten nog extra hulp nodig hebben kunnen terecht bij de Bijzondere Leerkrachten Individueel Onderwijs (BLIO). In de klas is de leerkracht de steunfiguur die de kinderen op specifieke manier begeleidt.

Om onze kinderen een zo realistisch mogelijk beeld mee te geven van onze maatschappij hechten we veel waarde aan het maken van korte uitstappen en het leren vanuit het dagelijkse gebeuren in en om de school. Er wordt ingespeeld op actuele gebeurtenissen, ze worden toegelicht en vergeleken met het leven op school.
Vanuit onze algemene zorg voor minderheden zoals kansarmen en zwakkeren, groeide ons project “pesten”. Het project wordt door de hele schoolgemeenschap onderschreven want een kind kan slechts tot leren komen indien het zich ‘goed voelt in zijn vel’.

Onze school heeft ook een zendingsopdracht: van de leerkrachten wordt verwacht dat ze het geloof verkondigen en voorleven. Van de ouders wordt er minstens verwacht dat ze loyaal zijn ten opzichte van het geheel van de geloofsopvoeding dat aan de kinderen wordt gebracht.
Ons stijgend aantal leerlingen is het beste bewijs dat onze kindvriendelijke visie succesvol is, dat onze school een koers uitvaart die door de ouders enthousiast onthaald wordt!

Iedereen is er welkom, onze deur staat altijd en voor iedereen open!
Kom dus gerust eens langs, u bent van harte welkom!!

Begga Smets

Veerle Ranson
teamcoördinator ONB

Het oudercomité

voor uw vragen over deze website

C.L.B.

Onze school wordt begeleid door het C.L.B. Keerbergen.

Zij hebben een eigen website.

U kan hen eventueel mailen.

Bronzen medaille

Onze school verdiende de bronzen medaille voor ons verkeersbeleid !

Klik op de medaille voor meer uitleg op de site van vsv (opent in een nieuw venster).

aanmelden

paswoord :